„Dąb” składał się ze szklanki czystej wody stojącej na szklanej półce i towarzyszącego tekstu >.
1992 r. dzieło, które jest symbolem ruchu Young British Artist – zakonserwowany w formalinie rekin zakupiony od australijskich rybaków.
W 1993 r. Hirst reprezentował Anglię na weneckim Biennale, gdzie wystawił zatopioną w formalinie krowę i przekrojone cielę nazwane Mother and Child Divided.
W 1994 r. na wystawie w Serpentine Gallery wystawił Away from the Flock, również zakonserwowaną owcę, która miała być ekologiczno-wegetariańskim krzykiem w obronie zjadanych zwierząt. Pewien odwiedzający galerię artysta wlał do formaliny czarny atrament i przemianował dzieło na „czarną owcę”.
W 1994 r. Tracy Emin miała swoją pierwszą autorską wystawę w White Cube Gallery, na której pokazała „retrospektywę” składającą się z prywatnych zdjęć, resztek starych, zniszczonych obrazów, a nawet pudełko po papierosach wujka, który zginął w wypadku samochodowym. Wystawa ta podkreśliła najważniejszy aspekt twórczości artystki – jej skrajną wręcz intymność świadczącą o pełnym zaufaniu do widza.
Tracy obraziła się, ale radę przyjęła i w ten sposób powstał słynny Namiot z 1995 r., na którego ścianach artystka – zgodnie z intymnym charakterem twórczości wyhaftowała nazwiska wszystkich, z którymi kiedykolwiek spała (dosłownie i w przenośni).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz