piątek, 22 kwietnia 2011

Miłość to sztuka, a sztuka im staranniej jest wyreżyserowana, tym lepsza

 NEOKONCEPTUALIZM i RE - MODERNIZM

„Dąb” składał się ze szklanki czystej wody stojącej na szklanej półce i towarzyszącego tekstu >.














 

1992 r. dzieło, które jest symbolem ruchu Young British Artist – zakonserwowany w formalinie rekin zakupiony od australijskich rybaków. 












W 1993 r. Hirst reprezentował Anglię na weneckim Biennale, gdzie wystawił zatopioną w formalinie krowę i przekrojone cielę nazwane Mother and Child Divided.








W 1994 r. na wystawie w Serpentine Gallery wystawił Away from the Flock, również zakonserwowaną owcę, która miała być ekologiczno-wegetariańskim krzykiem w obronie zjadanych zwierząt. Pewien odwiedzający galerię artysta wlał do formaliny czarny atrament i przemianował dzieło na „czarną owcę”.




W 1994 r. Tracy Emin miała swoją pierwszą autorską wystawę w White Cube Gallery, na której pokazała „retrospektywę” składającą się z prywatnych zdjęć, resztek starych, zniszczonych obrazów, a nawet pudełko po papierosach wujka, który zginął w wypadku samochodowym. Wystawa ta podkreśliła najważniejszy aspekt twórczości artystki – jej skrajną wręcz intymność świadczącą o pełnym zaufaniu do widza.


Tracy obraziła się, ale radę przyjęła i w ten sposób powstał słynny Namiot z 1995 r., na którego ścianach artystka – zgodnie z intymnym charakterem twórczości wyhaftowała nazwiska wszystkich, z którymi kiedykolwiek spała (dosłownie i w przenośni).









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz